Przejdź do głównej zawartości

Mara Dyer Przemiana • Michelle Hodkin


"Ale kiedy wszyscy wmawiają Ci obłęd i nikt Ci nie wierzy, gdy przysięgasz, że jesteś normalna, mimo woli zaczynasz się zastanawiać, czy nie mają racji."

Po wydarzeniach z pierwszego tomu Mara Dyer budzi się w klinice psychiatrycznej. Wszyscy myślą, że oszalała, chcą namówić ją na leczenie w klinice. Z innymi "studentami" ma wziąć udział w jakimś programie, który ma jej pomóc. 

Główna bohaterka starając się wrócić do swojej rodziny, do domu, do normalnego życia, stara się zachowaniem i udziałem w zajęciach wzbudzić u innych poczucie, że jest u niej "wszystko w porządku". Jednak Mara jest okrutnie świadoma, że to co widziała, to co ją prześladowało, to co ją spotykało... było jak najbardziej prawdziwe, nie był to wytwór jej wyobraźni,

Mimo strachu i obaw o najbliższych, dziewczyna udaje zdrową (według definicji lekarzy i dorosłych) a poza obłędem kliniki razem z Noahem próbuje rozwiązywać tajemnice ukrytych dzienników, tajemniczych wiadomości, zdjęć, filmików i martwych zwierząt pod domem.

Bohaterowie wiedzą, kto stoi za tymi makabrycznymi "prezentami". Uciekają od niego i może od jego wspólników, szukają poszlak, dowodów, ale również próbują poznać swoje mroczne umiejętności.

Nie wiem co mogę Wam powiedzieć jeszcze o tej książce, bo tak naprawdę ja sama nie wiem o czym to było. Głowa mi eksplodowała od tych wszystkich tajemnic, ukrytych miejsc i znikających postaci. Tyle pytań a tak przerażająco mała ilość odpowiedzi. Ja nie wiem... czy ja jestem za głupia na tą książkę? Czy może autorka już przesadziła z ilością niewiadomych? Jednak ja nie mam pojęcia do czego dążymy, do czego dążą bohaterowie i cała ta akcja.

Mimo wszystko, przeczytajcie tą książkę. Macie lekturę za sobą? Napiszcie do mnie na instagramie @emilia_booklover. Może pomożecie mi pozbyć się niektórych pytań i tych wszystkich wątpliwości co do tej trylogii. Ja tak jak Mara - nie wiem czy jestem normalna, czy naprawdę oszalałam.



****************************
Tytuł: "Mara Dyer Przemiana"
Oryginalny tytuł: The Evolution of Mara Dyer
Autor: Michelle Hodkin
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 478
Ocena: 8,5/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Książę w wielkim mieście • Emma Chase

      "Nie potrzebuję królestwa. Jeśli będę miał Ciebie, będę miał cały świat."  Pewnego dnia, następca tronu Wesco, książę Nicholas, znany również jako Jego Seksowna Mość, w "pogoni" za swoim młodszym bratem wchodzi do podupadłej kawiarni, gdzie poznaje piękną brunetkę o magicznych, ciemnych oczach.  Olivia to zwyczajna dziewczyna codziennie pracująca w rodzinnym interesie w Nowym Yorku. Próbuje spłacić mieszkanie, opiekuje się ojcem i młodszą siostrą. Chce dać rodzinie dobre życie. Pomóc siostrze wydostać się z domu i zapłacić za jej studia.  Pewnego feralnego wieczoru nie ma najmniejszego pojęcia, że przed nią stoi książę. Traktuje go jako egoistycznego i nie mającego co zrobić z pieniędzmi gnojka, który stojąc przed nią pijany proponuje sex za 10 tysięcy dolarów. Dziewczyna jak każda mądra i szanująca się kobieta bierze ciasto w dłonie i wymierza je w twarz gogusia... Jednak książę Nicholas to niezwykle zaborczy mężczyzna, który zawsze dos

Moje letnie hity!

Witajcie kochani! M amy to! Mamy wakacje.  Jest słońce, pogoda daje popalić. Można spędzić całe dnie leżąc na hamaku czy wylegiwując się w jaccuzi i czytając książkę. Na każdym kroku czekają na nas wakacyjne promocje, letnie zniżki, reklamy, festyny i festiwale. Na pewno macie za sobą zakupy zarówno odzieżowe jak i może książkowe. Jednak ja przyszłam do Was z muzyką. Chciałam polecić Wam kilka kawałków, które kojarzą mi się bezpośrednio z wakacjami, albo seriami książek, które w lato czytałam. Zaczynajmy zatem! 1. "Civillian" - Wye Oak https://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo Niektórzy może kojarzą tą piosenkę z serialu "The Walking Dead". Ja osobiście poznałam ją dzięki Karolowi z kanału Karolek, który również ją u siebie polecał w filmiku z 2016 roku XDD. Ja do tej piosenki czytałam każdą książkę z uniwersum Nocnych Łowców. Więc gdy tylko usłyszę te pierwsze dźwięki gitary - od razu w głowie wyobrażam sobie Instytut, Kielich Anioła, Jace i Clary, rys

Ciepło twoich słów (wattpad) • Melania2206

Młoda dziewczyna z dobrego domu wiedzie stabilne życie. Ma u swego boku powściągłego w emocjach, eleganckiego narzeczonego, pracoholika. Zaczyna ją to męczyć. Żadnego czułego słowa z jego strony. Dzień skupia się na pójściu do pracy, spotkaniach z plotkującymi znajomymi i oglądaniu telewizji. Żadnych fajerwerek, eksytacji, tylko sucha myśl, że tak jest dobrze. Lisa jako asystentka narzeczonego lekarza, wyjeżdża razem z nim na zawody skoczków narciarskich, żeby zająć się austriacką kadrą. Kto by pomyślał, że sama, zagubiona, wystraszona, stojąca po środku lobby w hotelu i szarpiąca się z bagażami... napotka uśmiech, który zbudzi ciepło w całym jej ciele i sercu. Potem są już tylko wzloty i upadki, nieświadomość swoich uczuć, wieczne roztrząsanie, co jest dobre a co złe. Główna bohaterka jest rozsądna. Nie będzie rzucała swojego stabilnego życia u boku chłodnego narzeczonego, dla możliwie tylko kilku chwil wszechogarniającego szczęścia. Nie chce nikogo ranić, a w efekcie sprowadza