Przejdź do głównej zawartości

Mara Dyer Tajemnica • Michelle Hodkin


Któregoś dnia szesnastoletnia Mara Dyer budzi się w szpitalu. Widzi swoje ciało otoczone rurkami i przewodami oraz przebite niezliczoną ilością igieł. Wpada w szał,  mdleje, a przy następnym obudzeniu widzi tylko zmartwione twarze swoich rodziców. Stało się coś strasznego... a ona nic nie pamięta.

Dziewczyna próbuje wrócić do swojego dotychczasowego życia. Jednak wydarzenia z ostatnich dni nie pomagają jej zapomnieć o stracie, której doświadczyła. Gdyby to nie było wszystko - Mara ma halucynacje. Nieznane telefony, które znikają z historii kontaktów, kolczyki widziane na dnie wanny, a które przez cały czas były w jej uszach. Wszystko doprowadza ją do szaleństwo. Nie wie co jest przerażającą prawdą, albo zwykłą halucynacją, które nie ustają.

Mara błaga rodziców o wyprowadzkę. Liczy, że zmiana otoczenia jej pomoże. Jednak nowi koledzy ze szkoły, nauczyciele, okrutni właściciele psów... Szesnastolatkę spotyka wiele przygód,  o których nie chcę Wam opowiadać. Dla Waszej przyjemności.

Słyszałam o tej książce dużo. Pamiętam jaki szum robiła zarówno w zagranicznym, jak i naszym polskim książkowym świecie. Jednak przez cały czas udało mi się nie czytać opisu tej książki, ani w ogóle... nie miałam zielonego pojęcia o czym ona jest. I wydaję mi się, że to było najlepsze.

Zaczęłam czytać tą książkę, kompletnie nie wiedząc co mnie w niej spotka, kogo tam poznam, z kim będę chciała się zakumplować, a kogo będę omijać szerokim łukiem. Pozycja ta, mimo że cienka... była wręcz "wypchana" akcją. Cały czas tam się coś działo. Cały czas dowiadywaliśmy się nowych rzeczy. Autorka zrobiła z mojego mózgu totalną ciapę, do samego końca trzymając mnie w napięciu i we wręcz kompletnej niewiedzy. Nie dostawałam puzzli, żebym mogła na spokojnie ułożyć swoją układankę. W tej książce miałam tylko małe wskazówki, gdzie mam iść i co mam zrobić, żeby te brakujące elementy odnaleźć... i nie znalazły się one w pierwszej części tej trylogii.

Ta książka była... niezwykła. Czasem przerażająca, OGROMNIE TAJEMNICZA, ale to tylko pchało czytelnika do dalszego czytania. Przyznam, że brakowało mi takiej młodzieżówki. Coś w stylu Kronik Białego Królika czy też sagi "Szeptem". Wiem, że ta trylogia również będzie lekka i przyjemna, ale na pewno nie jest tylko dla nastolatków. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Zbrodnie, morderstwa, zagadki, szkoła, nastoletnia miłość, ten cudny dreszczyk emocji. Działo się niezwykle dużo, ale były również te potrzebne "zwalniacze", żeby czytelnik mógł bardziej się skupić na bohaterach - NO COŚ CUDOWNEGO.


Szczerze, nie wiem co mi się w tej książce nie podobało... no może oprócz tego, że Michelle Hodkin cały czas trzymała mnie za gardło, a na ostatnim rozdziale jeszcze wbiła mi swoje pazury w szczękę.

Optymistycznie nieprawdaż?

♪ Avicii - SOS

***********************************
Tytuł: "Mara Dyer Tajemnica"
Oryginalny tytuł: "
Autor: Michelle Hodkin
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 333
Ocena: 9/10





Komentarze

  1. Posiadam od dawna całą trylogię, ale czasu brakuje, aby się w końcu za nią zabrać. Wszyscy mocno chwalą, więc coś w niej musi być. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama ebooka zakupiłam jakieś trzy lata temu i nareszcie udało mi się przeczytać tą pozycję. Jestem pewna, że w końcu ten czas się znajdzie :-D

      Usuń
  2. Kolejne cześć są coraz bardziej dziwne, ale to również sprawia, że książki są nieprzewidywalne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Książę w wielkim mieście • Emma Chase

      "Nie potrzebuję królestwa. Jeśli będę miał Ciebie, będę miał cały świat."  Pewnego dnia, następca tronu Wesco, książę Nicholas, znany również jako Jego Seksowna Mość, w "pogoni" za swoim młodszym bratem wchodzi do podupadłej kawiarni, gdzie poznaje piękną brunetkę o magicznych, ciemnych oczach.  Olivia to zwyczajna dziewczyna codziennie pracująca w rodzinnym interesie w Nowym Yorku. Próbuje spłacić mieszkanie, opiekuje się ojcem i młodszą siostrą. Chce dać rodzinie dobre życie. Pomóc siostrze wydostać się z domu i zapłacić za jej studia.  Pewnego feralnego wieczoru nie ma najmniejszego pojęcia, że przed nią stoi książę. Traktuje go jako egoistycznego i nie mającego co zrobić z pieniędzmi gnojka, który stojąc przed nią pijany proponuje sex za 10 tysięcy dolarów. Dziewczyna jak każda mądra i szanująca się kobieta bierze ciasto w dłonie i wymierza je w twarz gogusia... Jednak książę Nicholas to niezwykle zaborczy mężczyzna, który zawsze dos

Moje letnie hity!

Witajcie kochani! M amy to! Mamy wakacje.  Jest słońce, pogoda daje popalić. Można spędzić całe dnie leżąc na hamaku czy wylegiwując się w jaccuzi i czytając książkę. Na każdym kroku czekają na nas wakacyjne promocje, letnie zniżki, reklamy, festyny i festiwale. Na pewno macie za sobą zakupy zarówno odzieżowe jak i może książkowe. Jednak ja przyszłam do Was z muzyką. Chciałam polecić Wam kilka kawałków, które kojarzą mi się bezpośrednio z wakacjami, albo seriami książek, które w lato czytałam. Zaczynajmy zatem! 1. "Civillian" - Wye Oak https://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo Niektórzy może kojarzą tą piosenkę z serialu "The Walking Dead". Ja osobiście poznałam ją dzięki Karolowi z kanału Karolek, który również ją u siebie polecał w filmiku z 2016 roku XDD. Ja do tej piosenki czytałam każdą książkę z uniwersum Nocnych Łowców. Więc gdy tylko usłyszę te pierwsze dźwięki gitary - od razu w głowie wyobrażam sobie Instytut, Kielich Anioła, Jace i Clary, rys

Ciepło twoich słów (wattpad) • Melania2206

Młoda dziewczyna z dobrego domu wiedzie stabilne życie. Ma u swego boku powściągłego w emocjach, eleganckiego narzeczonego, pracoholika. Zaczyna ją to męczyć. Żadnego czułego słowa z jego strony. Dzień skupia się na pójściu do pracy, spotkaniach z plotkującymi znajomymi i oglądaniu telewizji. Żadnych fajerwerek, eksytacji, tylko sucha myśl, że tak jest dobrze. Lisa jako asystentka narzeczonego lekarza, wyjeżdża razem z nim na zawody skoczków narciarskich, żeby zająć się austriacką kadrą. Kto by pomyślał, że sama, zagubiona, wystraszona, stojąca po środku lobby w hotelu i szarpiąca się z bagażami... napotka uśmiech, który zbudzi ciepło w całym jej ciele i sercu. Potem są już tylko wzloty i upadki, nieświadomość swoich uczuć, wieczne roztrząsanie, co jest dobre a co złe. Główna bohaterka jest rozsądna. Nie będzie rzucała swojego stabilnego życia u boku chłodnego narzeczonego, dla możliwie tylko kilku chwil wszechogarniającego szczęścia. Nie chce nikogo ranić, a w efekcie sprowadza