Przejdź do głównej zawartości

Królestwo Popiołów część 1 • Sarah J. Maas


"Jej droga rozpoczęła się od ostrza. Przeznaczenie przyniesie jej koronę."


Wrogie armie Morath nadchodzą. Wojska się gromadzą, pakty i rozejmy się zawiązują. Dowódcy się naradzają, narody walczą... a królowej Terrasenu nadal nie ma wśród walczących.

Kto zginie, kto przetrwa. Kto będzie musiał poświęcić wszystko, a kto ucieknie...?

Bez zbędnego przedłużania - w tej części jest już konkretna rozpierducha. W "Królestwie Popiołów" ważą się losy nie tylko głównych postaci, ale także i moje    (i mojego zdrowia psychicznego). Śledzimy wątki naszych bohaterów, znajdujących się w kompletnie różnych częściach kraju, kontynentu. Wszyscy są rozdzieleni. Starają się jak najlepiej wywiązać ze swoich obowiązków. Jednak wrogowie atakują, armie się rozpraszają, a więzi między bohaterami jeszcze nigdy nie były tak cienkie i napięte.

Nie chcę Wam zdradzać dokładnie, który bohater gdzie jest i co robi. To odbiera prawie całą radość z czytania. Lepiej wskoczyć do tej książki nic nie wiedząc, szukając rozwiązań, jakichkolwiek tropów. Planować i przeżywać razem z naszą bohaterami.

Ja nie wiem... czy ja aż tak kocham całą tą serię łącznie z akcją i postaciami, że ja już nie widzę w książkach Maas żadnych minusów? To jest bardzo możliwe. Aczkolwiek bawiłam się przy tej książce świetnie. Płakałam, śmiałam się, tańczyłam ze szczęścia i pogrążałam w zalewającej mnie rozpaczy
i nadziei. Traciłam oddech, mdlałam i nie mogłam się oderwać od lektury. Modliłam się, żeby nic się nie stało tym cudownym bohaterom, których poznawałam przez te wszystkie tomy. Nie mogłam uwierzyć w to, jak oni się zmienili, kim są teraz, co robią i co MUSZĄ zrobić.

Wyrzuciłam myśl, że to przed ostatnia książka opisująca historię... naszej 17-letniej zabójczyni. Ostatnią część... dostaniemy 15 maja. Boli mnie strasznie, że nie będę miała już sposobności,
by czytać o kolejnych przygodach tej niezwykłej, silnej i nieustraszonej, młodej kobiety. Jednak staram się tym nie przejmować i pochłaniać każde zdanie opisujące jej długą podróż do porażającego zwycięstwa.

CZYTAJCIE SZKLANY TRON!
I NIGDY SIĘ NIE BÓJCIE!!!
#iwillneverbeafraid

Zayde Wolf - "Heroes"

************************************
Tytuł: "Królestwo Popiołów" część 1
Oryginalny tytuł: "Kingdom of Ash"
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 744
Ocena: 10/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Książę w wielkim mieście • Emma Chase

      "Nie potrzebuję królestwa. Jeśli będę miał Ciebie, będę miał cały świat."  Pewnego dnia, następca tronu Wesco, książę Nicholas, znany również jako Jego Seksowna Mość, w "pogoni" za swoim młodszym bratem wchodzi do podupadłej kawiarni, gdzie poznaje piękną brunetkę o magicznych, ciemnych oczach.  Olivia to zwyczajna dziewczyna codziennie pracująca w rodzinnym interesie w Nowym Yorku. Próbuje spłacić mieszkanie, opiekuje się ojcem i młodszą siostrą. Chce dać rodzinie dobre życie. Pomóc siostrze wydostać się z domu i zapłacić za jej studia.  Pewnego feralnego wieczoru nie ma najmniejszego pojęcia, że przed nią stoi książę. Traktuje go jako egoistycznego i nie mającego co zrobić z pieniędzmi gnojka, który stojąc przed nią pijany proponuje sex za 10 tysięcy dolarów. Dziewczyna jak każda mądra i szanująca się kobieta bierze ciasto w dłonie i wymierza je w twarz gogusia... Jednak książę Nicholas to niezwykle zaborczy mężczyzna, który zawsze dos

Moje letnie hity!

Witajcie kochani! M amy to! Mamy wakacje.  Jest słońce, pogoda daje popalić. Można spędzić całe dnie leżąc na hamaku czy wylegiwując się w jaccuzi i czytając książkę. Na każdym kroku czekają na nas wakacyjne promocje, letnie zniżki, reklamy, festyny i festiwale. Na pewno macie za sobą zakupy zarówno odzieżowe jak i może książkowe. Jednak ja przyszłam do Was z muzyką. Chciałam polecić Wam kilka kawałków, które kojarzą mi się bezpośrednio z wakacjami, albo seriami książek, które w lato czytałam. Zaczynajmy zatem! 1. "Civillian" - Wye Oak https://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo Niektórzy może kojarzą tą piosenkę z serialu "The Walking Dead". Ja osobiście poznałam ją dzięki Karolowi z kanału Karolek, który również ją u siebie polecał w filmiku z 2016 roku XDD. Ja do tej piosenki czytałam każdą książkę z uniwersum Nocnych Łowców. Więc gdy tylko usłyszę te pierwsze dźwięki gitary - od razu w głowie wyobrażam sobie Instytut, Kielich Anioła, Jace i Clary, rys

Ciepło twoich słów (wattpad) • Melania2206

Młoda dziewczyna z dobrego domu wiedzie stabilne życie. Ma u swego boku powściągłego w emocjach, eleganckiego narzeczonego, pracoholika. Zaczyna ją to męczyć. Żadnego czułego słowa z jego strony. Dzień skupia się na pójściu do pracy, spotkaniach z plotkującymi znajomymi i oglądaniu telewizji. Żadnych fajerwerek, eksytacji, tylko sucha myśl, że tak jest dobrze. Lisa jako asystentka narzeczonego lekarza, wyjeżdża razem z nim na zawody skoczków narciarskich, żeby zająć się austriacką kadrą. Kto by pomyślał, że sama, zagubiona, wystraszona, stojąca po środku lobby w hotelu i szarpiąca się z bagażami... napotka uśmiech, który zbudzi ciepło w całym jej ciele i sercu. Potem są już tylko wzloty i upadki, nieświadomość swoich uczuć, wieczne roztrząsanie, co jest dobre a co złe. Główna bohaterka jest rozsądna. Nie będzie rzucała swojego stabilnego życia u boku chłodnego narzeczonego, dla możliwie tylko kilku chwil wszechogarniającego szczęścia. Nie chce nikogo ranić, a w efekcie sprowadza