Przejdź do głównej zawartości

Do wszystkich chłopców, których kochałam • Jenny Han

"Czy kiedy mnie całowałeś, wiedziałeś, że się w tobie zakocham? Czasami myślę, że wiedziałeś."



Lara Jean Song, młoda dziewczyna, zwyczajna nastolatka. Chodzi do liceum, ogląda filmy, uwielbia słodycze, ma problemy z siostrami, ale i przede wszystkim zakochuje się równie niewinnie i beztrosko jak chyba każda dziewczyna na tej planecie.

Sęk w tym, że Lara Jean nie mówi o swoich uczuciach głośno. Wie, że gdyby to zrobiła, to wszystko mogłoby wywrócić się do góry nogami i obrócić o 180 stopni. Dziewczyna żeby nie zranić swojej starszej siostry, żeby pogodzić się z nieodwzajemnioną miłością, żeby wyrzucić z siebie wszystkie emocje - pisze listy, miłosne listy.

Pięć listów zaadresowanych do chłopców, których kochała.

Opisywała w nich dlaczego i jak się zakochała. Co sądzi o tym chłopcu, czego w nim nienawidzi a co w nim uwielbia. Wszystkie listy chowa do starego pudełka na kapelusze, który dostała od swojej zmarłej mamy. Wkłada je tam mając poczucie, że pożegnała się z miłością, uczuciami do danej osoby.

Starsza siostra Margot wyjeżdża do Szkocji na studia i zrywa ze swoim chłopakiem Joshem. Lara Jean stara się utrzymywać stare dobre stosunki z sąsiadem i byłym ukochanym jej siostry. Stara się prowadzić swoje życie takie jakie było przed wyjazdem siostry, która się wszystkim zajmowała
i której mówiła o wszystkim...

Jednak sytuację pogarsza fakt, że pudełko na kapelusze zniknęło z pokoju Lary Jean, a wszystkie listy zostały wysłane do swoich adresatów.

Oj moi drodzy. OJ MOI DRODZY! Co ja mam Wam powiedzieć o tej książce poza tym, że była dla mnie niezwykle urocza i niewinna? Pierwszy raz od naprawdę długiego czasu oderwałam się od fantastyki czy też książek science-fiction i weszłam w świat najzwyklejszej w świecie nastolatki tak bardzo podobnej do mnie. Cała ta historia (mimo że przyprawia naszą główną bohaterkę prawie o zawał serca) dla mnie jest najcudowniejszą historią miłosną, którą chyba każda dziewczyna chciałaby przeżyć.

Rozbrajały mnie problemy Lary Jean, bo:
a) też musiałam przez nie kiedyś przejść
albo
b) też chciałabym mieć takie problemy

Cała książka jest totalnie na odmóżdżenie i na miłe spędzenie czasu. Należy przy niej słuchać spokojnej muzyki, pić kawę/herbatę, wylegiwać się w słońcu albo opatulać ciepłymi kocami.

Jedynym moim zastrzeżeniem jest to, że nie lubię Margot. Ja już bym ją dawno udusiła, ale nasza główna bohaterka ma bardzo mocne nerwy.

No i jeszcze to, że PETER KAVINSKY JEST MIMO WSZYSTKO GNOJEM.

Czekam z niecierpliwością na drugi tom... hihi :D



******************************************
Tytuł: "Do wszystkich chłopców, których kochałam"
Oryginalny tytuł: "To All The Boys I've Loved Before"
Autor: Jenny Han
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 391
Ocena: 9/10














Komentarze

  1. W tamtym tygodniu przeczytałam tę książkę i ojeju no po prostu cudo pod względem słodkości. Jestem już w połowie drugiego tomu i też jest fajnie, aż szkoda że trzeba czekać na trzeci tom

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktualnie planuje przeczytać tą książkę, jednak e-booki to nie jest to, co zdecydowanie lubię. A twoja recenzja sprawia, że chcę ten plan wdrożyć w życie ❤️

    bloodlinereads.blogspot.com

    Jeszcze raz publikuje bo mi pół komentarza ucięło 🙏

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Książę w wielkim mieście • Emma Chase

      "Nie potrzebuję królestwa. Jeśli będę miał Ciebie, będę miał cały świat."  Pewnego dnia, następca tronu Wesco, książę Nicholas, znany również jako Jego Seksowna Mość, w "pogoni" za swoim młodszym bratem wchodzi do podupadłej kawiarni, gdzie poznaje piękną brunetkę o magicznych, ciemnych oczach.  Olivia to zwyczajna dziewczyna codziennie pracująca w rodzinnym interesie w Nowym Yorku. Próbuje spłacić mieszkanie, opiekuje się ojcem i młodszą siostrą. Chce dać rodzinie dobre życie. Pomóc siostrze wydostać się z domu i zapłacić za jej studia.  Pewnego feralnego wieczoru nie ma najmniejszego pojęcia, że przed nią stoi książę. Traktuje go jako egoistycznego i nie mającego co zrobić z pieniędzmi gnojka, który stojąc przed nią pijany proponuje sex za 10 tysięcy dolarów. Dziewczyna jak każda mądra i szanująca się kobieta bierze ciasto w dłonie i wymierza je w twarz gogusia... Jednak książę Nicholas to niezwykle zaborczy mężczyzna, który zawsze dos

Moje letnie hity!

Witajcie kochani! M amy to! Mamy wakacje.  Jest słońce, pogoda daje popalić. Można spędzić całe dnie leżąc na hamaku czy wylegiwując się w jaccuzi i czytając książkę. Na każdym kroku czekają na nas wakacyjne promocje, letnie zniżki, reklamy, festyny i festiwale. Na pewno macie za sobą zakupy zarówno odzieżowe jak i może książkowe. Jednak ja przyszłam do Was z muzyką. Chciałam polecić Wam kilka kawałków, które kojarzą mi się bezpośrednio z wakacjami, albo seriami książek, które w lato czytałam. Zaczynajmy zatem! 1. "Civillian" - Wye Oak https://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo Niektórzy może kojarzą tą piosenkę z serialu "The Walking Dead". Ja osobiście poznałam ją dzięki Karolowi z kanału Karolek, który również ją u siebie polecał w filmiku z 2016 roku XDD. Ja do tej piosenki czytałam każdą książkę z uniwersum Nocnych Łowców. Więc gdy tylko usłyszę te pierwsze dźwięki gitary - od razu w głowie wyobrażam sobie Instytut, Kielich Anioła, Jace i Clary, rys

Ciepło twoich słów (wattpad) • Melania2206

Młoda dziewczyna z dobrego domu wiedzie stabilne życie. Ma u swego boku powściągłego w emocjach, eleganckiego narzeczonego, pracoholika. Zaczyna ją to męczyć. Żadnego czułego słowa z jego strony. Dzień skupia się na pójściu do pracy, spotkaniach z plotkującymi znajomymi i oglądaniu telewizji. Żadnych fajerwerek, eksytacji, tylko sucha myśl, że tak jest dobrze. Lisa jako asystentka narzeczonego lekarza, wyjeżdża razem z nim na zawody skoczków narciarskich, żeby zająć się austriacką kadrą. Kto by pomyślał, że sama, zagubiona, wystraszona, stojąca po środku lobby w hotelu i szarpiąca się z bagażami... napotka uśmiech, który zbudzi ciepło w całym jej ciele i sercu. Potem są już tylko wzloty i upadki, nieświadomość swoich uczuć, wieczne roztrząsanie, co jest dobre a co złe. Główna bohaterka jest rozsądna. Nie będzie rzucała swojego stabilnego życia u boku chłodnego narzeczonego, dla możliwie tylko kilku chwil wszechogarniającego szczęścia. Nie chce nikogo ranić, a w efekcie sprowadza