Przejdź do głównej zawartości

Szóstka Wron • Leigh Bardugo

            "Sześcioro niebezpiecznych wyrzutków. Jeden niewykonalny skok."




Kaz Brekker to młody chłopak, który kilka lat temu razem ze swym starszym bratem trafił do opuszczonego przez Boga Ketterdamu w państwie Kerch. Nie znając okrutnego miasta i jego zasad zostali oszukani, zostawieni przez "zastępczą rodzinę" i zdani tylko na siebie...

Okrutna przeszłość ukształtowała Kaza. Chłopak mając zaledwie 18 lat stał się współ dowodzącym gangu Szumowin również zwanych Wronami. To on wykonywał brudną robotę. Zabijał, szantażował, planował i knuł. Nie bez powodu nazywają go Brudnorękim.

Pewnego dnia Kaz został... uprowadzony? Postawiony przed Janem Van Eackem, jednym z najbardziej wpływowych kupców w Kerchu. Brekkerowi zostało przydzielone zadanie. Miał stworzyć grupę, z którą miałby dostać się do najlepiej strzeżonej fortecy na całym świecie, Lodowego Dworu. Stamtąd muszą uwolnić zakładnika, który mógłby rozpętać istne piekło. Razem z załogą mieli zostać należycie nagrodzeni...

Jednak czy warto za miliony kruge podejmować się tej samobójczej misji?


                                                           POLSAT

                                                       😄😄😄😄😁

Osobiście zakochałam się w Kazie. Chodź... on chyba nie jest postacią, którą my, dziewczyny koniecznie chciałybyśmy na swojego książkowego męża😄 Czytając ten tom myślałam o nim tylko i wyłącznie jako jednego z najwiekszych krętaczy i złodziei na swiecie. Nikt nie może się z nim równać.

W momentach kiedy cała drużyna była w kropce, czytelnik miał ochotę powyrywać sobie włosy z głowy, a bohaterowie patrzyli na Kaza ze strachem, bezradnością, z wyrytym na twarzy "Nie mamy szans." ... On spojrzał na nich z beznamiętnym wyrazem twarzy i zapytał się tylko: "Jesteście tego pewni?"

I wtedy eksplozja, wybuch, niespodziewany zwrot akcji. Coś niezwykłego! Nawet jeśli nie przepadacie za fantastyką, ale jesteście wiernymi fanami Sherlocka Holmesa to seria dla was!😍😍😄😊

W tej części nie rozumiałam tylko dlaczego tak długo ją czytałam. Może dlatego, że dopiero poznawałam bohaterów? Próbowałam się wgryźć w świat grisz, gangów, kanciarzy i morderców?

Mimo wszystko książkę przeczytałam. Nie do wszystkich bohaterów się przywiązałam i mimo rozdziałów "uzupełniających", wolniejszych, mogliśmy liczyć na Leigh Bardugo, która za pomocą Kaza Brekkera zmieniała nasz mózg w papkę.



☆ "Monsters" - Imagine Dragons😁😁😄😉😊


***********************************

Tytuł: "Szóstka Wron"
Oryginalny tytuł: "Six of crows"

Autor: Leigh Bardugo
Wydawnictwo: MAG
Ilość stron: 493
Ocena: 8/10






               Recenzja drugiego tomu "Królestwo Kanciarzy" już nie długo!!!😄😉

Komentarze

  1. Właśnie zaczęłam czytać "Szóstkę wron" i muszę przyznać, że mam podobne odczucia, co Ty :) Przede wszystkim polubiłam owianego mgiełką tajemniczości Kaza :D Czytam dalej i czekam na rozwój akcji. Recenzja super - chętnie czytam i odwiedzam również Twój insta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że recenzje się podobają 😍😍😍
      Tak... Kaz jest mega😄

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Książę w wielkim mieście • Emma Chase

      "Nie potrzebuję królestwa. Jeśli będę miał Ciebie, będę miał cały świat."  Pewnego dnia, następca tronu Wesco, książę Nicholas, znany również jako Jego Seksowna Mość, w "pogoni" za swoim młodszym bratem wchodzi do podupadłej kawiarni, gdzie poznaje piękną brunetkę o magicznych, ciemnych oczach.  Olivia to zwyczajna dziewczyna codziennie pracująca w rodzinnym interesie w Nowym Yorku. Próbuje spłacić mieszkanie, opiekuje się ojcem i młodszą siostrą. Chce dać rodzinie dobre życie. Pomóc siostrze wydostać się z domu i zapłacić za jej studia.  Pewnego feralnego wieczoru nie ma najmniejszego pojęcia, że przed nią stoi książę. Traktuje go jako egoistycznego i nie mającego co zrobić z pieniędzmi gnojka, który stojąc przed nią pijany proponuje sex za 10 tysięcy dolarów. Dziewczyna jak każda mądra i szanująca się kobieta bierze ciasto w dłonie i wymierza je w twarz gogusia... Jednak książę Nicholas to niezwykle zaborczy mężczyzna, który zawsze dos

Moje letnie hity!

Witajcie kochani! M amy to! Mamy wakacje.  Jest słońce, pogoda daje popalić. Można spędzić całe dnie leżąc na hamaku czy wylegiwując się w jaccuzi i czytając książkę. Na każdym kroku czekają na nas wakacyjne promocje, letnie zniżki, reklamy, festyny i festiwale. Na pewno macie za sobą zakupy zarówno odzieżowe jak i może książkowe. Jednak ja przyszłam do Was z muzyką. Chciałam polecić Wam kilka kawałków, które kojarzą mi się bezpośrednio z wakacjami, albo seriami książek, które w lato czytałam. Zaczynajmy zatem! 1. "Civillian" - Wye Oak https://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo Niektórzy może kojarzą tą piosenkę z serialu "The Walking Dead". Ja osobiście poznałam ją dzięki Karolowi z kanału Karolek, który również ją u siebie polecał w filmiku z 2016 roku XDD. Ja do tej piosenki czytałam każdą książkę z uniwersum Nocnych Łowców. Więc gdy tylko usłyszę te pierwsze dźwięki gitary - od razu w głowie wyobrażam sobie Instytut, Kielich Anioła, Jace i Clary, rys

Ciepło twoich słów (wattpad) • Melania2206

Młoda dziewczyna z dobrego domu wiedzie stabilne życie. Ma u swego boku powściągłego w emocjach, eleganckiego narzeczonego, pracoholika. Zaczyna ją to męczyć. Żadnego czułego słowa z jego strony. Dzień skupia się na pójściu do pracy, spotkaniach z plotkującymi znajomymi i oglądaniu telewizji. Żadnych fajerwerek, eksytacji, tylko sucha myśl, że tak jest dobrze. Lisa jako asystentka narzeczonego lekarza, wyjeżdża razem z nim na zawody skoczków narciarskich, żeby zająć się austriacką kadrą. Kto by pomyślał, że sama, zagubiona, wystraszona, stojąca po środku lobby w hotelu i szarpiąca się z bagażami... napotka uśmiech, który zbudzi ciepło w całym jej ciele i sercu. Potem są już tylko wzloty i upadki, nieświadomość swoich uczuć, wieczne roztrząsanie, co jest dobre a co złe. Główna bohaterka jest rozsądna. Nie będzie rzucała swojego stabilnego życia u boku chłodnego narzeczonego, dla możliwie tylko kilku chwil wszechogarniającego szczęścia. Nie chce nikogo ranić, a w efekcie sprowadza